fbpx
 


Content Management

Geef jouw organisatie een gezicht! Social media is de perfecte plek om jouw verhaal te vertellen. Hier kun je elke dag je fans verblijden met inspirerende verhalen, kijkjes achter de schermen of fun facts. Om verbinding te krijgen met je doelgroep, is het belangrijk dat je zorgt voor herkenbaarheid in de posts. Heb je hulp nodig bij het creëren van content met een consistente tone of voice? Wij helpen je graag!
 

Facebook

Facebook is en blijft het grootste social media platform. Met zo’n 2 miljard gebruikers wereldwijd en bijna 11 miljoen gebruikers in Nederland betekent dit dat jouw doelgroep ook nog steeds te vinden is op Facebook. Door de veranderingen in het algoritme van Facebook is het duidelijk dat veel content op Facebook in de categorie ‘clickbait’ valt en goedkope trucs niet langer werken. Maar hoe zorg je er als bedrijf dan voor dat jij tóch interactie krijgt op jouw bedrijfspagina? Door het schrijven van kwalitatieve content die zorgt voor echte sociale interactie! Daarnaast biedt Facebook veel adverteermogelijkheden waardoor bedrijven zeer gericht kunnen adverteren. Zoals bij alle marketingactiviteiten is het belangrijk om te analyseren of wat je doet ook daadwerkelijk resultaat oplevert. Door dit te analyseren, kan er gekeken worden of advertenties geoptimaliseerd kunnen worden of dat de strategie aangepast kan worden om zo het optimale resultaat te kunnen behalen.
 

Instagram

Instagram is onder de jongere doelgroep momenteel het snelst groeiende medium. Op Instagram draait het vooral om de visuele beelden. Deze worden namelijk 60.000 keer sneller opgeslagen in ons brein dan tekst. Nog effectiever gebruik maken van Instagram? Vul de content op je account dan aan met Instagram Stories. Stories zijn een compilatie van losse foto’s of video’s die voor 24 uur zichtbaar zijn voor volgers. Deze functie helpt om je meest loyale volgers betrokken te houden, terwijl je inhoud voor nieuwe doelgroepen openblijft om te kunnen ontdekken. Waarom investeren in content die maar 24 uur zichtbaar is? Omdat dit de zichtbaarheid van jouw bedrijf op Instagram vergroot!
 

LinkedIn

LinkedIn is hét zakelijk platform voor ondernemers. Alhoewel dit kanaal het meest gebruikt wordt voor B2B, vinden veel bedrijven B2B en social media een lastige combinatie. Toch biedt LinkedIn enorm veel kansen! Via de LinkedIn bedrijfspagina kun je nieuws over je bedrijf en kennis met je volgers delen. Over het algemeen zitten mensen op LinkedIn om te netwerken en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied. Daarom is kwalitatieve content zo belangrijk. Mensen zitten niet te wachten op directe verkooppraatjes. Ook is dit kanaal ideaal voor Social Recruitment. Via LinkedIn kun je erg specifiek adverteren zodat jouw vacature bij de juiste doelgroep terechtkomt. Zoek jij mensen met minstens twee jaar ervaring in een specifieke branche? Geen probleem!
 

Twitter

Twitter? Gebeurt daar nog iets? Jawel, hoor! Ondanks een daling in het aantal actieve gebruikers, werkt dit sociale medium voor de grotere spelers op de markt nog uitstekend. Bedrijven en hun volgers zijn er nog steeds actief op bezig. Het aantal tweets mag dan dalen, maar voor een vraag of klacht schakelen de meeste mensen nog steeds Twitter ‘even’ in. Twitter wordt dus voornamelijk ingezet als hét kanaal voor webcare.